HYUNDAI SIME DARBY AUTO – Program Jaminan Hyundai C A R E dilancarkan untuk pelanggan yang terlibat dengan MCO

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Hyundai-Sime Darby Motors (HSDM) telah mendapat persetujuan dari pihak Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri untuk meneruskan operasi pusat perkhidmatan secara berperingkat mulai 20 April 2020. Sehingga kini, semua pusat perkhidmatan Sime Darby Auto Hyundai (SDAH) telah beroperasi semula.

Dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (MCO), hanya sebilangan kecil kakitangan dan pelanggan perkhidmatan yang dibenarkan berada di pusat-pusat perkhidmatan, pusat perkhidmatan Sime Darby Auto Hyundai (SDAH) hanya menerima pelanggan yang telah membuat temu janji sahaja. Dengan mematuhi garis panduan kesihatan dan keselamatan, semua pusat SDAH akan menerapkan langkah-langkah jarak sosial, membasmi kuman secara berkala, menjalankan pemeriksaan suhu untuk staf dan pelanggan semasa masuk serta menyediakan pembersih tangan di semua titik sentuhan pelanggan.

Untuk membuat temu janji perkhidmatan, pelanggan perlu menghubungi pusat perkhidmatan SDAH pilihan mereka atau penasihat perkhidmatan secara langsung. Pusat perkhidmatan SDAH terletak di Ara Damansara, Petaling Jaya; Jalan Klang Lama, Kuala Lumpur; Ipoh, Perak; Georgetown dan Prai, Pulau Pinang; begitu juga di Skudai, Johor. Waktu operasi akan dihadkan pada jam 9 pagi hingga 4 petang pada hari kerja dan 9 pagi hingga 12 pagi pada hari Sabtu untuk kebanyakan pusat perkhidmatan SDAH kecuali di Georgetown dan Prai, yang masing-masing akan beroperasi dari jam 8 pagi hingga 5 petang dan 9 pagi hingga 2 petang.

Nombor Telefon SDAH Service Centre :

  • Ara Damansara, Petaling Jaya (03-7628 2500)
  • Old Klang Road, Kuala Lumpur (03-7984 5388)
  • Skudai, Johor (07-2340 714)
  • Ipoh, Perak (05-2533 399)
  • Prai, Penang (04-3997 788)
  • Georgetown, Penang (04-2811 210)

HSDM juga telah melancarkan Program Perlanjutan Jaminan Hyundai C A R E, yang memungkinkan untuk memanjangkan jaminan asal yang tamat pada bulan Mac dan April. Inisiatif ini selari dengan pelancaran polisi lanjutan jaminan Hyundai Motor Company untuk kenderaan Hyundai di seluruh dunia.

Hyundai C A R E bertujuan untuk memberikan ketenangan kepada pelanggan berkenaan dengan kelayakan jaminan mereka untuk pembaikan dan perkhidmatan lain yang berkaitan, ditangguhkan kerana penutupan sementara semua pusat perkhidmatan mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan (MCO) yang dikenakan oleh pemerintah.

Hyundai CARE memastikan bahawa semua kenderaan Hyundai dengan jaminan asal yang tamat antara 18 Mac dan 28 April 2020 akan mendapat manfaat daripada pelanjutan jaminan sehingga 31 Mei 2020. Walaupun begitu, sekiranya tempoh MCO dilanjutkan, lanjutan jaminan 30 hari akan diberikan dari hari terakhir MCO.

* Hyundai C A R E merangkumi perkara berikut:

  1. Kenderaan yang tidak memenuhi penyelenggaraan perkhidmatan berdasarkan Jadual Perkhidmatan Penyelenggaraan Berkala kerana MCO
  2. Jaminan untuk kenderaan yang tamat tempoh MCO (18 Mac hingga 28 April 2020) akan dilanjutkan sehingga 31 Mei 2020.
  3. Jaminan untuk kenderaan yang tamat tempoh MCO (28 April 2020 dan seterusnya) akan diperpanjang selama 30 hari dari hari terakhir MCO.
  4. Kenderaan dengan perkhidmatan tertunggak kerana MCO – kenderaan perlu dihantar untuk diservis dalam masa 30 hari dari hari terakhir MCO untuk memastikan kesahan jaminan
  5. Semua jaminan yang diluluskan yang menunggu penggantian bahagian semasa MCO

* Semua perkara di atas tertakluk kepada terma dan syarat jaminan.

Untuk maklumat lebih lanjut, pelanggan boleh melayari laman web www.hyundai.com.my atau menghubungi Talian Khidmat Pelanggan di 1300-13-2000.

Share.

About Author

Leave A Reply